Intensivkurser

Intensivutbildning kan vara ett bra sätt för dig som vill ta körkort men inte har så mycket tid.

Intensivkurs för körkort i Stockholm hittar du hos oss.

Intensivkurs för körkort i Stockholm

Ett par viktiga framgångsfaktorer:

För att säkerställa din framgång under din intensivkurs för körkort i Stockholm är det några viktiga framgångsfaktorer att hålla i åtanke:

1. Förbered dig genom privat övningskörning:
Innan du påbörjar din intensivkurs för körkort är det av högsta vikt att du har övningskört så mycket som möjligt privat. Ju mer erfarenhet du har av att köra innan du startar din intensiva utbildning hos oss, desto större är sannolikheten att du kommer att klara intensivkursen på första försöket. Om du inte har tidigare erfarenhet av att köra, är det dags att börja så snart som möjligt. En bra strategi är att genomföra en egen mini-intensivutbildning privat, och öva kontinuerligt i minst en vecka, helst flera gånger om dagen, innan du påbörjar den riktiga intensivkursen.

2. Fokusera helt på din intensivkurs:
Under de veckor då du deltar i din intensivkurs för körkort kommer du inte ha tid eller energi över till någonting annat än att uppnå ditt mål att ta körkort. Därför är det viktigt att meddela din omgivning i god tid att du kommer att vara upptagen med din intensivutbildning, och att du ställer in alla andra åtaganden.

3. Inre motivation är nyckeln:
Att klara en intensivkurs för körkort är en krävande uppgift som inte får tas lätt på. Du kommer att behöva absorbera en betydande mängd teori på några få dagar och samtidigt bemästra bilens praktiska funktioner. För att klara detta måste du vara ordentligt taggad, peppad och motiverad. Din inre motivation och vilja att ta körkort är avgörande för din framgång under intensivkursen.

Med dessa framgångsfaktorer i åtanke kommer du att vara väl förberedd och ha större möjligheter att lyckas under din intensivkurs för körkort i Stockholm.

Intresserad av att köra intensivkurs för körkort i Stockholm?

För att ge dig bästa möjliga utbildningserfarenhet erbjuder vi alla blivande förare en inledande testlektion. Genom denna lektion kan vi bedöma ditt nuvarande kunskapsläge och behov. Genomsnittligt behöver eleverna cirka 10-20 lektioner á 2 timmar för att bli välinformerade förare. För en mer detaljerad plan, prata gärna med vår MC-lärare Michael eller vår receptionist.

På vår Intensivkurs för körkort i Stockholm tillhandahåller vi all utrustning, men vi rekommenderar att du tar med din egen hjälm och handskar för extra komfort. Det är även en god idé att ha ett underställ eller bekväma kläder under dina motorcykelkläder eftersom det kan bli varmt under träningen. Ta med ombyteskläder för att vara förberedd.

OBS! Innan du får börja övningsköra måste du ha ett giltigt körkortstillstånd för den behörighet du ska ta körkort för.

Ansökan görs lämpligen på körkortsportalen.se

Vi ser fram emot att du blir en del av vår intensivkurs för körkort i Stockholm och att hjälpa dig att lyckas ta ditt körkort!

Viktigt att veta!

Kursen ger ingen garanti till körkort. Eventuell resa och logi bekostas av deltagaren. Tips på boende: Best Western Hotell at 108 som ligger ca 250m från skolan. Uppge rabattkod Fogels Nya Trafikskola vid rumsbokning. Tel till +46 8 550 30 800.

Ett komplett intensivpaket – MC

Utbildningen går till så att man bokar in körlektioner varje dag i 3 dagar i följd eller 2 helger.

Dag 1. 8 timmar manöverbana.

Dag 2. 8 timmar manöverbana.

Dag 3. 8 timmar trafikkörning

2 elever åt gången

Paketpriser – MC

Vi rekommenderar INTE elever att köra intensivt om man inte har några förkunskaper, eftersom det är så pass mycket man ska lära sig på kort tid.

Så här jobbar vi i bilen

Vi erbjuder våra intensivkurser med ett standardupplägg där två elever delar en lärare. Ni kommer att turas om att köra under den praktiska utbildningen. Det ger dig längre tid vid den aktuella övningsplatsen och möjlighet att dra nytta av att observera den andra eleven i olika trafiksituationer. Genom att arbeta i grupp blir det också enklare att ta in nya intryck och dra nytta av kommentarer, och allt detta till en kostnad som är fördelaktig för dig.

Vi har utmärkta erfarenheter av detta arbetssätt, och en överväldigande majoritet av eleverna som har provat detta upplägg har varit mycket nöjda.

Om du ändå föredrar att köra individuellt med din lärare, är det självklart möjligt att ordna. Vänligen meddela detta vid bokningstillfället. Priset förblir detsamma, men den praktiska utbildningstiden kommer att halveras eftersom du inte längre åker med som passagerare. Vi strävar alltid efter att anpassa oss efter dina behov under din intensivkurs för körkort i Stockholm.

Om du trots detta hellre vill köra individuellt med din lärare så går det självklart att ordna. Detta måste dock tydligt framkomma vid bokningstillfället, priset är detsamma men den praktiska utbildningstiden halveras då du inte längre åker med som passagerare.

Körglädje

{

Fogels Nya Trafiskola har levererat mer än det jag förväntade mig när jag skulle välja bilskola. Jag kunde inte ha gjort ett bättre val! Micke är den bästa och mest pedagogiska läraren man kan ha och jag älskar hans motto att han lär ut hur man kör bil – inte bara för att man ska ta ett körkort. Han må vara petig med vissa saker men jag känner och vet att detta kommer gynna mig i längden.

- Victor K